Kamis, 16 Juli 2009

sebuah do'a

Ku tau ku tak semulia khodijah
tidak pula setaqwa Aisyah
aku hanyalah wanita akhir zaman
yang bercita-cita menjadi isteri yang sholehah
dan mendapat suami yang sholeh
menjadi ibu dari putra putri yg sholeh pula
membangun keluarga bahagia
sakinah mawadah warohmah.
Bukannya aku seorang yg pemilih
tapi aku pun diperintah
mencari lelaki terbaik tuk ku jadikan suami
karena sesungguhnya seindah-indahnya perhiasan
adalah wanita yg sholehah begitu pula sebaliknya
semulia-mulianya lelaki adalah yg memuliakan wanita
aku pun tau bila aku tak setabah Fatimah
bagaimana mungkin ku dapat suami seperti sayidina Ali
tapi sungguh ini adalah permohonanku
kepada yg Maha Pengasih,Maha Penyayang lagi Maha Mengetahui.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Welcome to my life

you must do anything for be the best whenever you`re